Dance Theater

Synaskisi

Synaskisi

Αγγελάκη 3, Θεσσαλονίκη, Τ. 2313 00 25 17

Περισσότερα...

Physio Art Center

Physio Art Center

Ελ. Βενιζέλου 12Α, Νέα Σμύρνη, τηλ.: 210 9344233 - 6944776251

Περισσότερα...

Η εξάρτηση από τα γλυκά

Το γεγονός ότι πολύς κόσμος καταναλώνει γλυκά όταν βιώνει έντονες καταστάσεις δεν είναι τυχαίο, καθώς τα γλυκά δημιουργούν άμεση ευφορία και ψυχική ανάταση. Όμως, η καθημερινή χρήση γλυκών είναι πιθανό να οδηγήσει σε εξάρτηση. Η ζάχαρη, τα διεγερτικά και το άγχος μπορούν να κάνουν τα επίπεδα του ζαχάρου να ανεβοκατεβαίνουν σαν τρελά, δημιουργώντας μας συνεχώς την ανάγκη για κατανάλωση γλυκού.

Τροφές που είναι πλούσιες σε ζάχαρη (π.χ. σοκολάτα) ή υδρογονάνθρακες που έχουν υποστεί επεξεργασία (π.χ. ζυμαρικά ή ψωμί) χωνεύονται γρήγορα. Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα την παραγωγή μεγάλης ποσότηας γλυκόζης, ενώ τα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα ανεβαίνουν ραγδαία και το πάγκρεας εκκρίνει ινσουλίνη ώστε να απομακρύνει την γλυκόζη από το αίμα.

Η ραγδαία αύξηση του επιπέδου ζαχάρου
του αίματος είναι δυνατόν να προκαλέσει υπερβολική έκκριση ινσουλίνης. Τότε τα επίπεδα ζαχάρου πέφτουν πολύ γρήγορα, μέχρι που καταλήγουν να είναι σε υπερβολικά χαμηλά επίπεδα.
Το χαμηλό επίπεδο ζαχάρου μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά συμπτωμάτων. Και εφόσον τα συμπτώματα δεν είναι ευχάριστα, συχνά ψάχνουμε κάτι για να μας ανεβάσει και να αυξηθεί το ζάχαρο στο αίμα επίσης γρήγορα, π.χ. πολλή σοκολάτα, μπισκότα, τούρτες, αναψυκτικά. Η ευχαρίστηση, η τόνωση που νιώθει το σώμα μας, γρήγορα θα εξατμιστεί με αποτέλεσμα να την αναζητήσουμε γρήγορα πάλι με κάποιο άλλο γλυκό. Δεν είναι διόλου τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι πολύς κόσμος ξεσπάει στα γλυκά όταν βιώνει έντονες καταστάσεις, καθώς αυτά του δημιουργούν άμεση εφορία και ψυχική ανάταση. Όμως, η τακτική, καθημερινή χρήση γλυκών μπορεί να οδηγήσει σε εξάρτηση. Τροφές όπως οι ραφιναρισμένοι υδατάνθρακες και τα γλυκά ονομάζονται «εξαρτησιογόνες» και αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι το εξής: όταν σε κάθε δύσκολο συναίσθημα υποκύπτουμε στην υπερφαγία ως μέσο ώστε να νιώσουμε καλύτερα, ο οργανισμός σταματάει να παράγει από μόνος του τις φυσικές χαλαρωτικές του ουσίες και σαν βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα διακόπτει πλήρως αυτή του τη λειτουργία.

Το αλκοόλ μοιάζει χημικά πολύ με τη ζάχαρη αλλά το τσάι, ο καφές, τα αναψυκτικά και τα τσιγάρα επίσης αυξάνουν τα επίπεδα ζαχάρου ταχύτατα, καθώς περιέχουν χημικές ουσίες όπως η καφεΐνη και η νικοτίνη τα οποία λειτουργούν σαν διεγερτικά στο επινεφρίδιο (αδένα).

Το άγχος και ο αγχωτικός τρόπος ζωής επίσης παίζουν ρόλο στην ισορροπία του ζαχάρου. Το άγχος προκαλεί τον επινεφρίδιο αδένα να παράγει ορμόνες οι οποίες δίνουν στον εγκέφαλο και στους μυς ενέργεια να αντιμετωπίσουν μια έκτακτη ανάγκη. Παρ' όλα αυτά, αν αυτή η ενέργεια δεν χρησιμοποιηθεί, τα επίπεδα ζαχάρου παραμένουν υψηλά προκαλώντας την έκκριση ακόμα περισσότερης ινσουλίνης.

Η ζάχαρη, τα διεγερτικά και το άγχος μπορούν να κάνουν τα επίπεδα ζαχάρου να ανεβοκατεβαίνουν σαν ασανσέρ δημιουργώντας μας συνεχώς την ανάγκη για γλυκό.


Τα συμπτώματα της γλυκοεξάρτησης (μη φυσιολογικά επίπεδα γλυκόζης)

- Κυμαινόμενα επίπεδα ενέργειας και κόπωσης, καθώς δεν υπάρχει αρκετή ενέργεια για να τροφοδοτήσει τα κύτταρα του οργανισμού
- Κάμψη της ενέργειας το απόγευμα
- Μειωμένη ενέργεια το πρωί, καθώς τα επίπεδα ζαχάρου πέφτουν το βράδυ
- Πνευματικά συμπτώματα, όπως έλλειψη συγκέντρωσης, κυκλοθυμία, κατάθλιψη, ταραχή, μειωμένη μνήμη και ευερεθιστότητα, επειδή ο εγκέφαλος χρειάζεται γλυκόζη προκειμένου να λειτουργήσει σωστά
- Λιγούρα για φαγητό, ιδιαίτερα στις γυναίκες πριν την έμμηνο ρήση, καθώς οι ορμόνες επίσης επηρεάζουν το επίπεδο ζαχάρου
- Υπνηλία και ανάγκη ύπνου κατά τη διάρκεια της ημέρας, ή για περισσότερο από οκτώ ώρες το βράδυ
- Εθισμός σε γλυκές τροφές για να ανεβάσουν το ζάχαρο
- Η ανάγκη για κάτι «να σε ξεκουνήσει» το πρωί, π.χ. τσάι, καφές, ζάχαρη
- Αμνησία, πονοκέφαλος, κρύα χέρια και υπερβολική δίψα είναι αποτέλεσμα στις μεταβολές του επιπέδου του ζαχάρου
- Αύξηση του βάρους εξ' αιτίας της αποθήκευσης της ζάχαρης σαν λίπος

Αντιμετώπιση της γλυκοεξάρτησης (Επαναφέροντας τη γλυκόζη στα φυσιολογικά επίπεδα)

- Μειώστε ή κόψτε τα διεγερτικά όπως (π.χ. το τσάι, ο καφές, τα τσιγάρα) και τους επεξεργασμένους υδρογονάνθρακες (ζάχαρη, άσπρο αλεύρι, σοκολάτα, μπισκότα, κτλ)
- Αντί για αυτά καταναλώνετε προϊόντα ολικής αλέσεως, χαμηλής απορρόφησης υδρογονάνθρακες (βρώμη, κεχρί, καφέ ρύζι μπασμάτι, καρπούς)
- Τρώτε φρούτα όπως μήλα και αχλάδια με μερικά αμύγδαλα σαν ένα πολύ γευστικό σνακ
- Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα με μερική πρωτεΐνη, (ψάρι, σόγια, καρπούς, τυρί κότατζ, γιαούρτι) για να διατηρήσετε την ενέργειά σας αλλά και το επίπεδο ζαχάρου σε φυσιολογικά επίπεδα
- Πάντα τρώτε πρωϊνό και συμπεριλάβετε πρωτεΐνη
- Καταναλώνετε αποξηραμένα φρούτα και χυμούς όσο γίνεται λιγότερο. Η ζάχαρη που προέρχεται από τα φρέσκα φρούτα δρα σαν την επεξεργασμένη
- Μειώστε και κόψτε τελείως το αλκοόλ. Προσπαθήστε να καταναλώνετε όχι περισσότερα από τρία ποτά την εβδομάδα
- Αποφύγετε τον καφέ ακόμα και αυτόν χωρίς καφεΐνη ο οποίος περιέχει και άλλα διεγερτικά εκτός από την καφεΐνη
- Αντικαταστήστε το τσάι και τον καφέ με αφεψήματα από βότανα, τσάι του βουνού και υποκατάστατα του καφέ
- Ακολουθήστε ένα πρόγραμμα τακτικής άσκησης - περπάτημα, κολύμπι, ποδήλατο. Η άσκηση και το φυσιολογικό βάρος βοηθούν στη σωστή χρήση της ινσουλίνης
- Κάντε τα πάντα για να ελέγχετε και να αποφεύγετε το άγχος.

Πηγή: iatronet.gr

Share this post

Last modified on
Greek English French German Italian Spanish
Κυριακή, 19 Αυγούστου 2018

Παραστάσεις χορού σήμερα

Πες ό,τι θες

History
Vana: Τις προσκλήσεις για την παράσταση Sasha Waltz & Guests | "Kreatur" κερδίζουν οι: Ελένη Ζαχαροπούλου, Ίνα Βάρκα , Μαρία Αρβανιτάκη.
admin: Πατήστε "Δημοσίευση Κειμένου" επάνω δεξιά.
Alice Kyriakidou: γεια σας!πως μπορω να δημοσιευσω μια αγγελια?ευχαριστω
admin: Τον μήνα Σεπτέμβριο είχαμε ρεκόρ επισκεψιμότητας στο Dancetheater.gr με περισσότερες από 98.500 επισκέψεις! Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη.
admin: Τον μήνα Ιούλιο η επισκεψιμότητα του Dancetheater.gr ξεπέρασε τις 95.000 επισκέψεις!
admin: Τον μήνα Ιούνο η επισκεψιμότητα του Dancetheater.gr ξεπέρασε τις 94.500 επισκέψεις!
admin: Τον μήνα Μάιο η επισκεψιμότητα του Dancetheater.gr ξεπέρασε τις 96.500 επισκέψεις!
annakiii: καλησπερα!! μηπως ξερει κανεις αν παραδιδονται μαθηματα twerk στην αθηνα?
admin: Για να προμηθευτείτε την κάρτα πατήστε στο banner στην κορυφή του site.
admin: admin: Εννοείτε να προμηθευτείτε την κάρτα ή να εντάξετε το μαθημα σας στην κάρτα?
psycorps: καλησπέρα πως μπορώ να ενταχθώ στην κάρτα dance theatre plus?
admin: Η κάρτα Dancetheater Plus είναι πλέον διαθέσιμη.
Margianna: Υπαρχει καποια ανακοιωση για την καρτα dancetheatre plus?
evoulatisvroxis: καλημερες. Πως αποκτουμε τη καρτα dancetheater plus?
3 τελίτσες: Η Elizabeth Harrod 5 μέρες πριν γεννήσει!!! «link»
3 τελίτσες: Η Elizabeth Harrod, σολίστ του Βασιλικού Μπαλέτου (Royal Ballet), 3 εβδομάδες πριν γεννήσει!!! «link»
3 τελίτσες: φωτο: 7 μηνών έγκυος Elizabeth Harrod, σολίστ του Royal Ballet «link»
3 τελίτσες: RAD's new Advanced 1 & 2 male syllabi. «link»
admin: Τις θέσεις για τα σεμινάρια του Akropoditi κερδίζουν: ΚΙΤΣΙΟΥ ΓΙΩΤΑ, Αρέστη Εύη, Τσαλκιτζογλου Μαριτα, Ηρώ Μητρούτσικου, Σπύρος Πετρίτης. Καλή διασκέδαση και καλά μπάνια!
something: Tiny Dancers Among Us «link»
drakaki: Γιούπι!!!!! Ευχαριστωωωώ dancetheatre για τη θέση στο εργαστήριο φωνής της Καζαντζίδη στο Dance fest Akropoditi
something: ''Σε κάθε περίπτωση, ο χορευτής που θέλει να γίνει καλός στο μοντέρνο πρέπει να έχει βάσεις κλασικού μπαλέτου.'' ~ Yolanta Zaharieva, χορογράφος και καθηγήτρια μπαλέτου
admin: Στο Acroplane θα πάνε οι: Παναγιωτακοπούλου, Καπετανάκη, Χριστίδη. Καλή διασκέδαση!
ernper: Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση για την "Ωραία Κοιμωμένη¨" Ερνέστος Περάκης
admin: Τις προσκλήσεις για την Ωραία Κοιμωμλενη κερδίζουν οι: Αρβανίτη Μικέτα, Κατερίνα Κορμπή, Ερνέστος Περάκης. Καλή διασκέδαση!
admin: Τα ονόματα για τις 24/4 για τον Αντώνη Φωνιαδάκη είναι: Κωνσταντοπούλου, Χαϊδά, Βασιλείου, Κόντες, Λεγάκη, Λέκκας. Καλή διασκέδαση.
amira17: σας ευχαριστώ πολύ. Κάλή σας μέρα
admin: Σε ό,τι αφορά την Σωματοψυχοπαιδαγωγική έχει δημοσιευθεί. Για το ερώτημα της creo-reon αν δεν μας πείτε για ποια καταχώρηση μιλάτε δεν μπορούμε να ξέρουμε αν την έχουμε λάβει ή όχι. Πάντως δεν υπάρχουν τόσο παλιές εκκρεμότητες στις Καταχωρήσεις που έχουμε λάβει.
amira17: στειλτε μου μειλ και στο evangelia.marougka@gmail.com .αυτό σας έχω στείλει. Ευχαριστώ πολύ
amira17: Καλησπέρα, σας έχω στείλει ένα εργαστήριο κίνησης βασισμένο στην πανεπιστημιακή μέθοδο της Σωματοψυχοπαιδαγωγικής. Δεν γνωρίζω αν το λάβατε. μηπως κατι δεν έκανα σωστά. θα γίνει στο Horos στις 25 Απριλίου. Θα εκτιμούσα μια απάντησή σας
creo-reon: αγαπητέ admin, θα θελα να ρωτήσω αν λαμβάνετε τις καταχωρήσεις μου, γιατί τη μία φορά δεν δημοσιεύτηκε καθόλου και τώρα είχα κάνει μια πριν το πάσχα. Αναρωτιέμαι αν κάτι δεν πάει καλά με το λογαριασμό μου. φιλία
admin: Πατήστε "Καταχώρηση" και στείλτε αρχείο κειμένου με τα στοιχεία. Στον τίτλο γράψτε Στοιχεία Ομάδας. Στην κατηγορία επιλέξτε Καταχώρηση Στοιχείων Σχολής (θα καταλάβουμε). Προσέξτε, η ομάδα θα πρέπει να έχει Καταστατικό προκειμένου να καταχωρηθεί.
κιραν: Καλημέρα!πως μπορούμε να καταχωρήσουμε την ομάδα μας?
admin: Στο Betelgez στις 13/3 θα πάνε: Αφροδίτη Ντρισμπιώτη, Μαρία Μαντούκου.
admin: Στο Medula στις 14 και 15/3 θα πάνε:ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΣΤΑΣΙΝΟΥ, Αλεξανδρος Μπαμπαρακος, Μαρία Τσίχλη, Ναυσικά Θεοδωρίδου
admin: Βέβαια όταν αποκαλώ "εκπληκτική" την Τζοκόντα της Λυρικής, τότε τι να πω για τα Nederlands? Από άλλο πλανήτη..

Only registered users can send messages, register or login

Στοιχεία Επισκεψιμότητας

Επισκέψεις αυτού του μήνα:9995
Top Visiting Day: 07-12-2018 : 2117
Αριθμός μελών σε σύνδεση: 0
Επισκέπτες τώρα: 172
Εγγεγραμένα μέλη: 4294
Τώρα σε σύνδεση:
-
Dancetheater.gr. All rights reserved 2010-2016

Login or Register

LOG IN

national cpr association