Dance Theater

Physio Art Center

Physio Art Center

Ελ. Βενιζέλου 12Α, Νέα Σμύρνη, τηλ.: 210 9344233 - 6944776251

Περισσότερα...

Synaskisi

Synaskisi

Αγγελάκη 3, Θεσσαλονίκη, Τ. 2313 00 25 17

Περισσότερα...

Pilates

«Η καλή φυσική κατάσταση είναι το πρώτο συστατικό της ευτυχίας.  Καλή φυσική κατάσταση σημαίνει, η απόκτηση και η διατήρηση ενός ομοιόμορφα ανεπτυγμένου σώματος με ένα υγιές μυαλό, πλήρως ικανό να εκτελέσει φυσικά, εύκολα και ικανοποιητικά τα πολλά και ποικίλα καθημερινά καθήκοντα με αβίαστη ζωντάνια και ευχαρίστηση»
J.H. PILATES

 O Pilates υπήρξε ιδιοφυής να συλλάβει και να αναπτύξει την μέθοδό του  στηριζόμενος στην αρχή ότι μία υγιής σπονδυλική στήλη είναι το κλειδί για μία υγιή φυσική κατάσταση, μια και χαρίζει στον άνθρωπο δύναμη, σταθεροποίηση, ελαστικότητα και τον κρατά νέο.

Η ισορροπημένη ανατομική στάση του σώματος που εξαρτάται από την στήριξη της σπονδυλικής στήλης, επιτρέπει μία πιο ιδανική λειτουργία όλου του οργανισμού. Καλύτερη λειτουργία του κυκλοφορικού, καλύτερη οξυγόνωση μέσω της αναπνοής και καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος μέσα από την επιμήκυνση της σπονδυλικής στήλης καθώς ανοίγουν τα διαστήματα ανάμεσα στους σπονδύλους από όπου ξεκινούν τα νεύρα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από παθήσεις στην μέση, στον αυχένα, γενικότερα στην σπονδυλική στήλη και στις αρθρώσεις και συνήθως υπάρχει ανάγκη να ακολουθήσουν πιο παραδοσιακές θεραπείες.

Συγχρόνως χρειάζεται να αντιμετωπιστούν οι αιτίες που προκαλούν τις παθήσεις αυτές και αυτό γίνεται με την ενδυνάμωση του κέντρου του σώματος το Powerhouse (η περιοχή των κοιλιακών και ραχιαίων μυών), όπως ονόμαζε ο ίδιος ο Pilates. Μέσα από την κίνηση και μαθαίνοντας ο ασκούμενος να την ενεργοποιεί από μια σταθερή βάση όπως είναι το κέντρο του (Powerhouse) αρχίζει να χρησιμποιεί βαθύτερες μυϊκές ομάδες που ενδυναμώνουν και στηρίζουν την σπονδυλική του στήλη.

Με τον τρόπο αυτό αρχίζει να συνειδητοποιεί καλύτερα το σώμα του, να αφομιώνει τις καινούργιες κινήσεις, ενώ αρχίζει έτσι σιγά-σιγά να αλλάζει, να απαλλάσεται από τις αδυναμίες του και να βρίσκει μια καινούργια ισορροπία.

Η Σταθεροποίηση, ο Έλεγχος, η Συγκέντρωση, η Ροή της Κίνησης, η Αναπνοή και η Ακρίβεια  στην κίνηση είναι οι αρχές στις οποίες στηρίζεται η Μέθοδος για να δημιουργήσουμε μυϊκή μνήμη και να αποκτήσουμε  πνευματική και φυσική ισορροπία, ευθυγραμμισμένη στάση σώματος, αντοχή, ενδυνάμωση, ελαστικότητα, μεγαλύτερη κινητικότητα, αυτογνωσία και να παραμείνουμε νέοι μια και όπως έλεγε ο Pilates «είμαστε τόσο νέοι, όσο νέα είναι η σπονδυλική μας στήλη».


Βιβλιογραφία


Pilates' Return to Life Through Contrology
A Pilates' Primer : The Millennium Edition
Your Health: A Corrective System of Exercising that Revolutionizes the Entire Field of Physical Education

 

 

 

 


 

Χαρακτηριστικό στην τεχνική Pilates είναι η χρήση των κοιλιακών μυών και οι μυο - περιτονίες  που υποστηρίζουν την περιοχή γύρω από τη μέση. Γενικά πολλά έχουν λεχθεί για τα οφέλη μιας δυνατής, γυμνασμένης κοιλιάς και για το πόσο σημαντική είναι για την προστασία της μέσης. Επίσης υπάρχουν διαφωνίες από άλλες απόψεις οι οποίες ισχυρίζονται πως μια δυνατή κοιλιά δεν αποτελεί απαραίτητα εγγύηση προστασίας και αποτελεσματικότητας. Είναι αλήθεια πως η σπονδυλική στήλη είναι ένα πολύπλοκο όργανο με πολλαπλές αρθρώσεις και η ισορροπία μεταξύ ευλυγισίας και σταθερότητας είναι διαπραγματεύσιμη ειδικά στις περιπτώσεις των χορευτών η ακροβατών και κάποιων αθλητών. Έχει ενδιαφέρων επίσης πως οι ασκούμενοι σε κάποιες πολεμικές τέχνες αφήνουν την κοιλιά τους αρκετά χαλαρή μεταχειριζόμενοι με διαφορετικό τρόπο την δύναμη του κέντρου, αυτό που συχνά αποκαλούν «χάρα» η «ταν-τιεν». Αν κοιτάξουμε με μια πιο διερευνητική ματιά προς την ανατομία του σώματος θα δούμε ότι υπάρχει ένα ανατομικό κέντρο που βρίσκεται στην περιοχή χαμηλά προς το διάφραγμα και αντιστοιχεί στην χαμηλή θωρακική περιοχή της σπονδυλικής στήλης. Αυτό το κέντρο αποτελεί σημείο συνάντησης πολλών ομάδων μυο – περιτονιών που διέρχονται από το άνω και κάτω μέρος του σώματος και συναντιούνται σε αυτήν την περιοχή περνώντας οι μεν στις δε. Αυτό το κέντρο συντονίζεται με την αναπνοή και βοηθάει στην ισορροπία τόσο της σπονδυλικής στήλης όσο και των εσωτερικών οργάνων εγκεφάλου – καρδιαναπνευστικού – σπλάχνων. Επίσης στην ισορροπία όλων αυτών των μυϊκών ομάδων που διέρχονται από αυτή την περιοχή. Επιτρέπει την ευλυγισία και καλή  επικοινωνία.

 



Ο Joseph Hubertus Pilates είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε και ανέπτυξε τη μέθοδο Pilates, ένα σύστημα ασκήσεων που συνδυάζει σώμα – μυαλό – ψυχή. Γεννήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα (1880 ή 1883) στη Γερμανία. Από μικρός ήταν φιλάσθενος και αδύνατος. Έπασχε από άσθμα, ρευματικό πυρετό και ραχίτιδα, ασθένειες που τον οδήγησαν να αφιερώσει τη ζωή του στην αναζήτηση ενός τρόπου να ξεπεράσει τις σωματικές του αδυναμίες και να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση. Από πολύ νεαρή ηλικία δέχτηκε επιρροές από την ανατολική και δυτική φιλοσοφία. Το γεγονός αυτό τον οδήγησε στη μελέτη της ανατομίας, της yoga, του διαλογισμού και των πολεμικών τεχνών. Παράλληλα, μελέτησε τις κινήσεις των ζώων και ιδιαίτερα τη χάρη και την ευλυγισία της γάτας. Ασχολήθηκε, τέλος, και με πολλά αθλήματα όπως σκι, καταδύσεις, body – building, πυγμαχία, ενόργανη γυμναστική και ακροβατικά.

Ως έφηβος είχε φτιάξει μια τόσο καλή φυσική κατάσταση και δομή σώματος, ώστε του ζητήθηκε να ποζάρει ως μοντέλο για χάρτες ανατομίας. Πίστευε ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η λανθασμένη στάση του σώματος και το γεγονός ότι δεν αναπνέουμε σωστά είναι οι ρίζες της κακής φυσικής κατάστασης και υγείας. Το αποτέλεσμα της μελέτης και του αγώνα του ήταν η εξέλιξή του σε πολύ καλό γυμναστή και γνώστη των πολεμικών τεχνών από νεαρή ήδη ηλικία.

Το 1912 πήγε στην Αγγλία όπου δούλεψε ως επαγγελματίας μποξέρ, ακροβάτης και δάσκαλος πολεμικών τεχνών και αυτοάμυνας. Όταν ξέσπασε ο Α' Παγκόσμιος πόλεμος, οι βρετανικές αρχές, θεωρώντας τον υπήκοο εχθρικής χώρας, τον έστειλαν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης μαζί με άλλους Γερμανούς. Εκεί ξεκίνησε να διαμορφώνει το σύστημα ασκήσεών του με το να εκπαιδεύει καθημερινά τους υπόλοιπους συγκρατουμένους του και να συμβάλλει στην αποκατάσταση των τραυματιών. Μάλιστα, λέγεται ότι η εκπαίδευση του Pilates τούς είχε δυναμώσει τόσο, ώστε κατάφεραν να επιζήσουν από τη μεγάλη επιδημία γρίπης το 1918 λόγω καλής φυσικής κατάστασης και δυνατού ανοσοποιητικού συστήματος.

Στη διάρκεια της «ανεπίσημης» υπηρεσίας του ως εκπαιδευτή και νοσοκόμου εργάστηκε με πολλούς τραυματίες πολέμου και ανάπηρους ασθενείς. Το γεγονός αυτό συνέβαλε στο να επινοήσει και να κατασκευάσει ειδικό εξοπλισμό χρησιμοποιώντας ό,τι υλικό είχε διαθέσιμο από τα ίδια τα κρεβάτια των ασθενών. Δένοντας, λοιπόν, σχοινιά και ελατήρια πάνω από τα κρεβάτια τους και δημιουργώντας ασκήσεις με ελαφρές αντιστάσεις, φρόντιζε να μη μένουν αδρανείς, αλλά να κινούνται και με τον τρόπο αυτό τους δυνάμωνε σταδιακά. Οι γιατροί σύντομα παρατήρησαν ότι η ανάρρωση των ασθενών που χρησιμοποιούσαν τη μέθοδο του Pilates γινόταν πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με αυτή άλλων ασθενών.

Εκείνη την περίοδο διαμόρφωσε τη μέθοδο του, την οποία ονόμασε «Contrology» ή «The Art of Control». Με τον όρο Contrology ή αυτό που σήμερα γνωρίζουμε ως μέθοδο Pilates, εννοούσε τη δυνατότητα του μυαλού να μπορεί να ελέγχει και να συντονίζει το σώμα, με απώτερο σκοπό την ορθή και αποτελεσματική άσκηση, κοινώς αυτό που πίστευαν και οι αρχαίοι Έλληνες «νους υγιής εν σώματι υγιεί». Αργότερα, γύρισε πίσω στη Γερμανία και ξεκίνησε να εκπαιδεύει αστυνομικούς. Εκεί συνεργάστηκε και με πολύ σημαντικούς εκπροσώπους του χορού όπως ο Rudolf Laban. Όταν, όμως, του ζητήθηκε να εκπαιδεύσει γερμανούς στρατιώτες, αρνήθηκε και μετανάστευσε στην Αμερική.

Το 1925-26 στο δρόμο για Νέα Υόρκη γνώρισε και τη μελλοντική του γυναίκα, Clara. Μαζί ίδρυσαν εκεί το studio τους, το οποίο έγινε γρήγορα διάσημο, και εργάστηκαν μέχρι και τη δεκαετία του 60'. Οι μαθητές του ήταν πολλοί γνωστοί ηθοποιοί και χορευτές όπως ο George Balanchine και η Martha Graham. Οι ίδιοι, δε, έστελναν και τους μαθητές τους, άλλους χορευτές, για εκγύμναση, ενδυνάμωση και αποκατάσταση τραυματισμών. Στην πορεία των χρόνων δίδαξε σε πολλούς μαθητές τη μέθοδό του, ορισμένοι εκ των οποίων εστίασαν στην αποκλειστική διατήρηση της αυθεντικής μεθόδου ενώ κάποιοι άλλοι συνέχισαν προσθέτοντας διάφορες παραλλαγές στο ασκησιολόγιο σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής.

Ο Pilates υπήρξε μία πολυτάλαντη, διορατική και ευφυής προσωπικότητα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αγάπη για τον άνθρωπο και το σώμα. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει ένα σύστημα ασκήσεων με το πάντρεμα μυαλού και σώματος, το οποίο θα μείωνε το στρες της απαιτητικής και δύσκολης καθημερινότητας και θα βελτίωνε την ψυχολογία και την αισθητική εμφάνιση. Παράλληλα με τη μέθοδο που ανέπτυξε, σχεδίασε λεπτομερώς ο ίδιος και όλο τον εξοπλισμό που απαιτείται και έδωσε τις προδιαγραφές για τη σωστή χρήση των οργάνων και την εκτέλεση των ασκήσεων. Αρχικά η μέθοδος ξεκίνησε με 34 αυθεντικές ασκήσεις εδάφους (Matwork - 34 original exercises) και στη συνέχεια προστέθηκαν και ασκήσεις με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. Το ασκησιολόγιο του εξοπλισμού βασίζεται στη χρήση ελατηρίων – αντιστάσεων, καθώς με τη χρήση αντίστασης χτίζεται το σώμα σταθερά και με ασφάλεια.

Από το συγγραφικό του έργο μάς είναι γνωστοί 2 τίτλοι βιβλίων, το «Your Health: A Corrective System of Exercising that Revolutionizes the Entire Field of Physical Education» (1934) και το «Return to Life Through Contrology» (1945).

Ο Joseph H. Pilates πέθανε σε μεγάλη ηλικία, το 1967, ενώ το studio του συνεχίστηκε από τη γυναίκα του Clara μέχρι και το θάνατό της.


Ελληνικό Σωματείο Μεθόδου Pilates: www.somateiopilates.gr

Tο Ελληνικό Σωματείο Μεθόδου Pilates είναι ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο με στόχο την προαγωγή, διαφύλαξη, υπεράσπιση και προώθηση της μεθόδου και των δικαιωμάτων των επαγγελματιών της μέθοδου Pilates στην Ελλάδα. Γεννήθηκε σε μια στιγμή πολύ μεγάλης άνθησης που έκανε επιτακτική την ανάγκη να εδραιωθεί το πλαίσιο που αποσαφηνίζει τον τρόπο διδασκαλίας όπως και την αντίληψη  ως πρός το τι ήταν ιστορικά η Μέθοδος Pilates και τι είναι σήμερα.

Ελληνικό Σωματείο Μεθόδου Pilates
Εδρα: Πατριάρχου Ιερεμίου 4, 114 71 Αθήνα,
τηλ. επικοινωνίας 210 6926209, 6977 228363
www. somateiopilates.gr, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Share this post

Last modified on
Greek English French German Italian Spanish
Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018

Παραστάσεις χορού σήμερα

Στοιχεία Επισκεψιμότητας

Top Visiting Day: 10-24-2018 : 1948
Αριθμός μελών σε σύνδεση: 2
Επισκέπτες τώρα: 2515
Εγγεγραμένα μέλη: 4347
Τώρα σε σύνδεση:
Vana
plieschool
Dancetheater.gr. All rights reserved 2010-2016

Login or Register

LOG IN

resources