Η λέξη balletto είναι υποκοριστικό της λέξης ballo που σημαίνει χορός. αποτελεί παραφθορά του ελληνικού ρήματος βαλλίζω, που έχει ταυτόσημη σημασία. Το κλασικό μπαλέτο είναι το πλέον δομημένο από τα είδη χορού, καθώς έχει ως βάση τις παραδοσιακές χορευτικές τεχνικές και μία από τις πλέον υψηλόβαθμες τέχνες, που απαιτεί πολυετή εξάσκηση ώστε να φτάσει κανείς σε επαγγελματικό επίπεδο. Οι παραλλαγές του έχουν καθοριστεί μέσα από διάφορες σχολές, όπως τη Γαλλική Σχολή, τη Δανέζικη Σχολή Bournonville, την Ιταλική Σχολή και τη Ρωσική Σχολή. Το μάθημα αυτό, υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, με δική του ορολογία και δομική σύσταση, διδάσκεται σε πολλά επίπεδα, αποτελείται από διαφορετικές ασκήσεις στην μπάρα και στο κέντρο- με point ή χωρίς, μικρές χορευτικές χορογραφίες και συνοδεύεται πάντα με πιάνο.

Πιστεύοντας σταθερά και επίμονα ότι ο δρόμος προς την τελειότητα περνά μέσα από την εξειδίκευση, το κέντρο χορού ΧΟρΟLOGIE διδάσκει συνειδητά και στοχευμένα μόνο τις κλασικές μορφές χορού: το κλασικό μπαλέτο, τον σύγχρονο χορό, barre a terre ή/και vinyasa flow yoga. Σκοπός του ΧΟρΟLOGIE είναι να βοηθήσει αυτούς που επιθυμούν να αποκτήσουν επαγγελματική πορεία στον χορό αλλά και εκείνους που επιλέγουν τον χορό ως μέσο έκφρασης και εκγύμνασης, να προχωρήσουν και να βρουν τα “βήματα “ τους μέσα από την αγάπη για την τέχνη αυτή, την επιμονή και την χαρά που τους αποφέρει.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κλασικό Μπαλέτο
Σύγχρονο - Αυτοσχεδιασμός
Ο σύγχρονος χορός δίνει έμφαση στην πλαστικότητα και στον αυτοσχεδιασμό. Εστιάζει στην αναπνοή, στην ευθυγράμμιση του σώματος, στις αρθρώσεις, στην μυική χαλάρωση και στην χρήση της ορμής και της βαρύτητας που θα διευκολύνουν την κίνηση.
Σε αντίθεση με την αυστηρή και δομήμένη φύση του κλασσικού μπαλέτου, αυτή η τεχνική περιλαμβάνει την κίνηση του κορμού, το contract-release, την πτώση και την επαναφορά, τις απρόβλεπτες αλλαγές του ρυθμού,της ταχύτητας και της κατεύθυνσης. Έχει την τάση να συνδιάζει τον χορό και δραματικά στοιχεία καθώς οι χορευτές προσπαθούν να συνδέσουν το μυαλό και το σώμα μέσα από την ροή και αναζητούν την ελευθερία της κίνησης και της φαντασίας, επιτρέποντας στο σώμα τους να εκφράσει ελεύθερα τα εσωτερικά τους συναισθήματα.
Σε αυτό το είδος χορού τα πέλματα είναι συνήθως γυμνά και η μουσική από πολλά διαφορετικά στυλ και συχνά ενσωματώνει στοιχεία από άλλους χορούς .
Τα μαθήματα απευθύνονται σε ηθοποιούς, χορευτές και όχι μόνο!
Κινητικός Αυτοσχεδιασμός - Χορογραφική Σύνθεση
Το συγκεκριμένο μάθημα αποσκοπεί στην καλλιέργεια και την διεύρυνση κινητικών επιλογών, μέσα από μία ερευνητική διαδικασία δομημένου αυτοσχεδιασμού.
Ενεργοποιώντας πολλαπλές μορφές έκφρασης, το σώμα ως κύριος πρωταγωνιστής εναλλάσσεται μέσα από τη ροή, τη παύση, τη ρυθμικότητα και τη δυναμική, δίνοντας χώρο στην ελεύθερη βούληση, διαμορφώνοντας ένα κολάζ κινητικών μοτίβων στο χώρο και το χρόνο.
Η σύνθεση ,η φαντασία και η συνεργασία αποτελούν το βασικό υλικό για μία δημιουργική προσέγγιση και επικοινωνία των σωμάτων.
Παραμένοντας ενεργοί στο παρόν και αντλώντας ερεθίσματα από συγκεκριμένες οδηγίες, με σκοπό να αναδυθεί μία ειλικρινής, προσωπική έκφραση, εξελικτικά αναπτύσσονται μικρές χορογραφίες δημιουργώντας κάθε φορά ένα απόλυτα προσωπικό αποτύπωμα.
Τα μαθήματα απευθύνονται σε επαγγελματίες χορευτές που θέλουν να εξελίξουν τη χορευτική και χορογραφική τους ιδιότητα, σε σπουδαστές χορευτικών και θεατρικών σχολών, σε εν ενεργεία ηθοποιούς και σε όποιον ενδιαφέρεται για τη κίνηση ως εκφραστικό μέσο.
Το αποτέλεσμα της έρευνας θα παρουσιάζεται κάθε τρίμηνο, ως μορφή παράστασης στο χώρο που θα γίνονται τα μαθήματα.
Διδάσκει η Πέρσα Σταματοπούλου
Όλοι οι δάσκαλοι – συνεργάτες του ΧΟρΟLOGIE είναι έμπειροι και καταξιωμένοι επαγγελματίες χορευτές, ενώ το πρόγραμμά εμπλουτίζεται συχνά από τα σεμινάρια που παραδίδουν καλεσμένοι διακεκριμένοι παγκοσμίως Έλληνες και ξένοι χορευτές καθώς και από παραστάσεις χορού που πλαισιώνονται από τους μαθητές του κέντρου ΧΟρΟLOGIE και της επαγγελματικής ομάδας PLAN B.
ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Εύα Παγουλάτου

Ρούλα Κουτρουμπέλη

Δέσποινα Λαγουδάκη

Ελβίρα Μπαρτζώκα

Ελένη Μάρκου
Η Ελένη Μάρκου είναι έμπειρη καθηγήτρια μπαλέτου, χορεύτρια και χορογράφος. Γεννήθηκε στην Λάρισα και ξεκίνησε τα πρώτα της βήματα στην Δημοτική σχολή μπαλέτου Λάρισας στην ηλικία των 4 ετών με δάσκαλο τον Gech Mihov. Είναι απόφοιτη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και υπήρξε υπότροφος του Victor Ullate Dance School, Μαδρίτη και του Royal Ballet School, Λονδίνο. Έχει μετεκπαιδευτεί ως “Pilates Teacher Instructor” με την Josie Mckenlay, Λονδίνο.
Έχει εργαστεί στο παρελθόν ως επαγγελματίας χορεύτρια με καταξιωμένες ομάδες χορού και χορογράφους σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως Εθνική Λυρική Σκηνή, State Opera Stara Zagora, Sofia National Opera και Etoile Ballet Company. Από το 2023 έως και σήμερα εργάζεται με ομάδες χορού και θέατρα στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα διατηρεί συνεργασία με το ΙNB (Italian National Ballet) υπό την διεύθυνση του Andrey Lyapin, ως Principal χορεύτρια.
Ως καθηγήτρια και χορογράφος έχει εργαστεί σε κορυφαίες σχολές χορού και ομάδες σε Βουλγαρία, Ελλάδα και Ιταλία. Πολλοί μαθητές της έχουν σημειώσει σημαντικές διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς και σε επαγγελματικές ομάδες. Στόχος της είναι να εμπνέει τους μαθητές να αναπτύξουν την καλλιτεχνική τους έκφραση και να χτίσουν τεχνική στο κλασικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό.
Τέλος εφαρμόζει την δική της μέθοδο εκγύμνασης για χορευτές και αθλητές “BPB training programme”.
Αναστάσιος Καραχανίδης
Ο Αναστάσιος Καραχανίδης γεννήθηκε στη Σπάρτη το 1989 και είναι επαγγελματίας χορευτής. Έχει αποφοιτήσει από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (Κ.Σ.Ο.Τ.), τη Δραματική Σχολή «Νέο Ελληνικό Θέατρο» του Γιώργου Αρμένη και το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Ήταν μέλος της ομάδας σύγχρονου χορού «Κι Όμως Κινείται», με την οποία συμμετείχε σε παραστάσεις όπως το «Medet» και το «Σωματίδιο του Θεού».
Συνεργάστηκε με τον Κωνσταντίνο Ρήγο στις παραστάσεις «Καρυοθραύστης» και «Αρκαδία», με τον Φώτη Νικολάου σε έργα όπως «ΤΑΜΑΤΑ» και «O dark, dark, dark». Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με την ομάδα Rootless Root, συμμετέχοντας στην παράσταση «Silence/Σιωπή» στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Διεθνώς, έχει εργαστεί στο Bodhi Project της ακαδημίας SEAD στο Σάλτσμπουργκ, όπου συνεργάστηκε με χορογράφους όπως η Adrienn Hód και η Reut Shemesh. Επιπλέον, έχει λάβει μέρος στην παράσταση «Memoirs of a Sailor» στην όπερα του Κουβέιτ, καθώς και στο «The Thread» του Russell Maliphant, με μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου.
Πέρσα Σταματοπούλου
Γεννήθηκε στην Αθήνα.
Σπούδασε κλασσικό και σύγχρονο χορό στη Γαλλία.
CONSERVATOIRE NATIONAL DE REGION DE MUSIQUE, D’ART DRAMATIQUE ET DE LA DANCE (Λυών).
CENTRE INTERNATIONAL DE LA DANCE (Παρίσι) όπου αποφοίτησε με άριστα.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διαφορετικών τεχνικών σύγχρονου χορού με τους:
Lario Eksson, Bruno de Dizian, Christine Bastin, Mark Tompkins, Dominique Duszinski, Carolyn Carlson, Peter Goss, Jean Sasportes.
Έχει διδάξει κίνηση και αυτοσχεδιασμό σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές και ηθοποιούς.
Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού διδάσκοντας τεχνική (Limon-Release), θεωρία-ανάλυση και αυτοσχεδιασμό έχει συνεργαστεί με τις Ανώτερες Επαγγελματικές σχολές χορού των:
Δ. Γρηγοριάδου (1995 έως 2014), Σ. Κατσούλη (1998 έως 2000), Μ. Σοφού, Ακτίνα, καθώς και με τις Ανώτερες Επαγγελματικές σχολές θεάτρου των: Γ. Κιμούλη και Κ. Νταλιάνη.
Από το 2015 διδάσκει σύγχρονο χορό στην Κρατική σχολή Ορχηστικής Τέχνης και συνεχίζει να διδάσκει στην Ανώτερη Επαγγελματική σχολή χορού της Ν. Κονταξάκη, διαμορφώνοντας μία επαγγελματική εμπειρία στην καλλιτεχνική εκπαίδευση 27 ετών.
Έχει διατελέσει μέλος της Επιτροπής Διπλωματικών Εξετάσεων των Ανώτερων Επαγγελματικών Σχολών Χορού, στο Υπουργείο Πολιτισμού (2015).
Έχει συνεργαστεί στην επιμέλεια κίνησης με τους σκηνοθέτες: Γ. Κιμούλη, Α. Αντύπα, Ρ. Πατεράκη, Α. Κοκκίνου, Μ. Παπαδημητρίου, Π. Κοκκινόπουλο, Γ.Κακλέα, καθώς και με το Θέατρο Τέχνης, το Κ.Θ.Β.Ε και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κομοτηνής.
Από το 1991 έχει ιδρύσει την «Ομάδα Σύγχρονου χορού της Πέρσας Σταματοπούλου» η οποία έχει επιδοτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού κι από Ιδιωτικούς φορείς.
Με την Ομάδα, στην οποία χορογραφεί και χορεύει δίνει παραστάσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό (Γερμανία, Ολλανδία, Σουηδία, Κύπρο) και έχει βραβευτεί δύο φορές στον Διαγωνισμό Νέων Χορογράφων στη μνήμη της Ρ. Μάνου.
Έχει συνεργαστεί με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Το Μουσείο Μπενάκη, το Bios και το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
Ως χορεύτρια έχει συμμετάσχει σε χορογραφίες των Λ. Μελετοπούλου και Λ. Βελισσαρίου.
Σε συνεργασία με τον ΚΙΝΗΤΗΡΑ κάνει σεμιναριακούς κύκλους αυτοσχεδιασμού και κίνησης, διαμορφώνοντας ένα πλαίσιο αρμονικής συνύπαρξης επαγγελματιών και ερασιτεχνών από διαφορετικά είδη τέχνης.
Έχει συνεργαστεί με την ηθοποιό Βάσια Βαλκανιώτη σε ένα project με τίτλο «Flying duets» -Start Create Cultural Change 2017-2018, το οποίο επιδοτείται από το Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε, με σκοπό την δημιουργία ενός σωματικού διαλόγου, μέσα από την δυαδικότητα, ανθρώπων διαφορετικών εθνικοτήτων, πολιτισμού και εμπειριών, καθώς και με το Πανεπιστήμιο Κύπρου (θεατρικό εργαστήρι Πανεπιστημίου Κύπρου) και τον Ακαδημαικό και Σκηνοθέτη Μιχάλη Πιερή στο έργο «Παγκόσμιον Άσμα» το οποίο παρουσιάστηκε στην Πάφο στα πλαίσια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ευρώπης 2017.
Συνεχίζει να δραστηριοποιείται ως χορογράφος και καθηγήτρια σύγχρονου χορού, δίνοντας παραστάσεις και σεμινάρια στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Κυριάκος Κοσμίδης
Ο Κυριάκος Κοσμίδης ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως χορευτής στο Αέναον Χοροθέατρο Ντανιέλ Λομμέλ. Έχει εμφανιστεί με τα Μπαλέτα Τζαζ του Μόντρεαλ. Ενδιάμεσα χόρεψε για πρώτη φορά ρόλους κλασικού ρεπερτορίου με την Εταιρεία Κλασικού Μπαλέτου της Καταλονίας. Συνεργάστηκε με την Εταιρεία Χορού Μπατ-Ντορ του Ισραήλ και με το Μπαλέτο Βίκτορ Ουλιάτε της Μαδρίτης. Το 1999 βραβεύτηκε ως καλύτερος χορευτής με το Κρατικό Βραβείο Χορού. Ίδρυσε την ομάδα Ρέζους Όμικρον, χορογραφώντας με τον Βίκτορα Ορίβε την παραγωγή Κατά μήκος της διαδρομής [Largo el camino] (2000). Ίδρυσε επίσης το Θέατρο στον Κύβο. Εντάχθηκε στο δυναμικό της ΕΛΣ το 1991. Έως το 2011 χόρεψε στα μπαλέτα Μυθίαμβοι (Σιδέρης/Χριστοδουλίδης), Pas de trios (Μανταφούνης/Σοπέν), Σερενάτα [Serenade] (Βιρτάνεν/Ντβόρζακ), Ζορμπάς (Μασσίν/Θεοδωράκης, Ηρώδειο 1993), Τα τέσσερα τελευταία τραγούδια [Vier letzte Lieder] (Βαν Ντάντσιχ/Στράους), Ρωμαίος και Ιουλιέττα (Βαν Ντάντσιχ/Προκόφιεφ και Τζανέλλα/Προκόφιεφ), Δον Κιχώτης [Don Quixote] (Ντε Πιαν/Μίνκους), Πακίτα [Paquita] (Χατζής/Μίνκους), Σεμπάστιαν [Sebastian] (Ντε Πιαν/Μενόττι), Ζιζέλ [Giselle] (Αντρέ/Αντάμ), Πινόκιο [Pinocchio] (Αρμιτάζ/Μελότσι), Μπαγιαντέρα [La bayadère] (Μέτσης-Πετιπά/Μίνκους), Πέτρουσκα (Μανταφούνης/Στραβίσνκι), Ο κουρσάρος [Le corsaire] (Ντε Πιαν/Αντάμ) κ.ά. Διδάσκει σε ανώτερες επαγγελματικές σχολές χορού καθώς και σε επαγγελματίες.
Έλλη Τσιτσιπά
Γεννήθηκε το 1998 στην Αθήνα και 7 ετών ξεκίνησε μαθήματα μπαλέτου στην Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης. Το 2006 επιλέχθηκε από τον Daniel Lommel προκειμένου να φοιτήσει στο κύκλο σπουδών της Γαλλικής Σχολής (cycle de perfectionnement 2ame phase) όπου αποφοίτησε το 2016 με βαθμολογία Tres Bien Moins. Ταυτόχρονα, έλαβετο δίπλωμα του ISTD Advanced 2 με Distinction και το δίπλωμα RAD Advanced 1 με Distinction. Καθηγητές τηςήταν ο Daniel Lommel, η Ελβίρα Μπαρτζώκα, η Ζέφη Μπαρτζώκα, η Εύα Παγουλάτου, ΡούλαΚουτρουμπέλη και ο Chuck Foster. Απο μικρή ηλικία έλαβε μέρος σε πολλά σεμινάρια και διαγωνισμούς σε Δανία, Ιταλία, Παρίσι και Ελλάδα.
Το 2018 έγινε μέλος της ομάδας “Sexteto” της Ζέφης Μπρατζώκα, ενώ το 2019 έγινε μέλος της ομάδας “Plan B”. Το 2020 συνέχισε τις σπουδές της στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού “Χοροχρόνος”, το 2021 συνέχισε τις σπουδές της στο Athens Concervatoire (Ωδείο Αθηνών) όπου και αποφοίτησε το 2023 με <<Άριστα>>. Συμμετείχε ως διδακτικό προσωπικό στην καλοκαιρινή προετοιμασία του υπουργείου του Athens Concervatoire και με το νέο σπουδαστικό έτος του 2023-2024 ξεκίνησε να διδάσκει στην επαγγελματική σχολή μπαλέτου του Athens Concervatoire & στην ερασιτεχνική σχολή αντίστοιχα. Ταυτόχρονα πήρε και το δίπλωμα των Pilates Matwork & Props. Τον Απρίλιο του 2024 δίδαξε στη σχολη χορού “Σάσα Αλεξάκη” την μέθοδο “Ballet training with Elli” καθώς επίσης και στην καλοκαιρινή προετοιμασία (2024) του υπουργείου στο Athens Conservatoire δίδαξε μπαλέτο και τηνμέθοδο της.
Το καλοκαίρι του 2024 προσκλήθηκε από την Fondazione Arena di Verona για να παρακολουθήσει μαθήματα μαζί τους. Ήταν guest artist στην 34η εβδομάδα μόδας της Αθήνας στη σχεδιάστρια Δάφνη Βαλεντε όπου χόρεψε τη Νίκη της Σαμοθράκης, όπως επίσης και στα #30χρόνιαΜF Madame Figaro ως “Bronze Goddess”. Το 2023 χόρεψε στις παραστάσεις της ομάδας Corporis Miracula στο ΕΜΣΤ (Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης) “KraanergSpolia23” αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη. Το 2022 συμμετείχε στις παραστάσεις της ομάδας Corporis Miracula στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής “Kraanerg” αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη, καθώς επίσης και στην παραγωγή “Opera#3” από την Novoflot Opernkompanie και την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Παράλληλα, το 2022 ως μέλος της ομάδας “Plan B” συμμετείχε στην παραγωγή της Cosmote TV History Channel <<Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια>>.Έχει συνεργαστεί με τους εξής χορογράφους: Daniel Lommel, Ζέφη Μπαρτζώκα, Niko Ilias König, Ρούλα Κουτρουμπέλη, Δημήτριο Μαργαρίτη, Γιάννη Παπακαμμένο, Λίλα Ζαφειροπούλου, Novoflot Opernkompanie, Mary Kate Sheehan, Sir Richard Alston, Ronen Ishaki.
Λένε πως η επιθυμία απελευθερώνει ενέργεια. Δημιουργεί κίνηση. Λένε επίσης ότι η ύψιστη μορφή κίνησης είναι ο χορός. Κάπως έτσι, από αυτή την ύψιστη επιθυμία μας για την ύψιστη μορφή κίνησης τον Οκτώβριο του 2003, η Ζέφη Μπαρτζώκα και η Εύα Παγουλάτου, αποφασίσαμε να ενώσουμε τα επαγγελματικά μας βήματα πάνω στο ίδιο παρκέ. Και κάπως έτσι, ή μάλλον ακριβώς έτσι, δημιουργήθηκε το ΧΟΡΟlogie, ένας χώρος διδασκαλίας κλασικού σύγχρονου και μοντέρνου χορού, ή –αν το προτιμάτε- το δικό μας εργαστήρι Υψηλής Χοροποιίας.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
(Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος)
“Ο χορός είναι φαινόμενο σωματικό, δεν πρόκειται για φαινόμενο διανοητικό, δεν είναι ούτε οφθαλμαπάτη, ούτε κάποια θεωρητική άποψη. Έχει να κάνει με κάτι που μόνο το σώμα μπορεί να περιγράψει. Δεν μπορεί να είναι περιγραφικός της τεχνικής, όποια και αν είναι αυτή. Αν θέλουμε να επικοινωνούμε δεν φτάνει μόνο να μπορούμε να μιλάμε, πρέπει κυρίως να γνωρίζουμε να μιλάμε. Η γνώση είναι το μόνο κλειδί που ανοίγει τις πόρτες της προόδου. Αυτό που θα επιτρέψει στον χορευτή να ανθίσει είναι η άρτια γνώση της τεχνικής που ο ίδιος θα την έχει πια ξεπεράσει και η οποία αναδύεται μέσα από πολυάριθμες μορφές, μεστωμένες από την προσωπική του αρχαιολογία…”
ΧΟρΟLOGIE
Πειραιώς 76, 4ος όροφος, 104 35, KεραμικόςΤ-F 210 52 31 060
www.choro-logie.com
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
att. Εύα Παγουλάτου